torsdag 28 januari 2010

Snökyckling......

Man lär så länge man lever och tur är väl det.....en av mina hönor har bestämt sig för att börja ruva....vilket de bara gör om det är tillräckligt varmt har jag fått lära mig....så att vara snäll och sätta in ett element åt dem resulterar alltså enbart i fler små liv vid fel tidpunkt...hmmmm....
Fel o fel förresten....vem bestämmer det?
Men om hon nu lyckas få fram alla kycklingar ur de ägg hon lagt rabarber på så blir det 13 st......var jag nu ska ha dem....och den här årstiden är det ju knappast någon som vill ha kycklingar??
Ett litet liv har pickat sig ut ur sitt skal och springer runt som en galning och låter som sju stycken......minst.

Snö....är vackert.....men inte så bra som underlag för halvtaskiga dubbfria vinterdäck som min i övrigt eminenta Duett är begåvad med......i varje fall inte om den ligger decimetertjock på vägbanan.
Här har det landat dryga halvmetern snö sen igår och det ser inte precis ut som om det är på väg att sluta än på ett tag......snarare tvärtom.

Så det är väl bara att greppa skyffeln och leta reda på brotrappan som så vitt jag vet ska befinna sig under allt det där vita om den inte blåst bort?!

Nu har jag ju lite mer än den att skotta men jag äger en norsk slunga och har en snäll granne med traktor så det löser sig säkert.


Skriverier? Håller mig ifrån att tro allt jag läser. Gloria Steinem (1935-)

2 kommentarer:

  1. Några kycklingar hade jag kunnat vara intresserad av, faktiskt - men som du säger - fel årstid.
    Min karl körde bort ett trappsteg på bron med traktorskopan....så kan det gå!

    SvaraRadera
  2. Rätt ointressanta egentligen innan de börjar lägga ägg, fast söta onekligen.

    SvaraRadera