söndag 18 april 2010

Våren, höns, lite aska och FB....

Helt plötsligt är det inte längre farligt att flyga i de isländska askmolnen rapporterar både Lufthansa och KLM som minsann testflugit kors och tvärs igenom molnen.
Undrar hur den personalen kände sig?
Samtidigt kan man läsa om att några flygbolag går i konkurs inom två veckor om inte de får flyga igen väldigt snart.....är det bara jag som får en underlig tanke i skallen?

Lite närmare marken fortskrider våren i min lilla hörna av världen....solen skiner och det är grannt värre....dock inte särskilt varmt eftersom det blåser som attan.
Släppte ut mina höns igår vilket var populärt.....de två minsta som aldrig förr varit ute i sitt liv var lite försiktiga förstås men det tog inte många minuter innan de också sprang omkring och pickade.
Mina två icke så rymningsbenägna katter (de andra är alltså på rymmen) betedde sig inte som jag väntat....snarare tvärtom....den ena försökte minsann bli kompis med hönsen och kråmade sig som om hon ville stryka sig mot dem.
Den andra lilla var väl mest nyfiken i allmänhet men inriktade sig snart på att försöka fånga småfåglar istället.....gick ju så där då....däremot är hon en fena på möss och sork varav det verkar finnas en uppsjö att döma av skörden som ligger utanför min ytterdörr varje gång jag öppnar den.

Om Facebook kan man ju ha åsikter av varierande slag....jag nöjer mig med att konstatera att det minsann går att återfinna sedan många år försvunna vänner där vilket väl måste räknas som positivt...i övrigt avstår jag från kommentarer.

Skulle väl kanske vara denna då.....kan inte någon intelligent människa uppfinna ett vaccin mot svartsjuka?

Like hatred, jealousy is forbidden by the laws of life because it is essentially destructive Alexis Carrel (1873-1944)

4 kommentarer:

  1. ..ja tack. Jag blir den första att ta det vaccinet...

    SvaraRadera
  2. Tror kanske att man ska ge det till de som ännu inte insett sin svartsjuka och vad den gör med sin moatje. Har man insikt brukar man kunna stävja den.

    SvaraRadera
  3. Vad gör man när ens egen svartsjuka förstör det bästa av förhållanden? När jag gräver min egen grav och gör slut på något av det vackraste jag upplevt. Hur grym får kärleken vara?

    SvaraRadera
  4. Sök hjälp....är väl det första jag kommer på....krasst kan jag också säga att om man är medveten om att ens eget beteende förstör det vackraste man upplevt....och INTE gör något åt det....gör man sig nog skyldig till det största sveket av dem alla.
    Slå upp beteendevetare i katalogen där du bor och boka en tid NU.
    För kärlekens, din moatjés och inte minst din egen skull.

    SvaraRadera