tisdag 24 juli 2012

Kontinuitet.....nåja

Händer det egentligen något här....jodå.....katten Ida är på luffen som vanligt sommartid, var vet väl bara hon själv för  ingen tycks ha sett henne.....men jag är inte så orolig, blir det bara kallt (kallare) så står hon på bron och skriker.
Hönseriet är icke mera.....de har ingått i näringskedjan, dock inte min men väl diverse större fåglars.....den stackaren som blev kvar flyttade ner till grannens hund och katt....kände sig väl säker där gissar jag.....numera bor hon hos en kompis vars höns bor rovfågelsäkert om än instängt.

Blocket är en världsuppfinning, slötittade lite där och såg någon som sålde trägrindar hutlöst dyrt, tre dar senare var de borta...hmm....har inte jag ett par sådana någonstans??
Se där i bon står de ju.....förevigade dem och la ut dem.......vips försvann de norrut och jag fick mig en slant.
Aha...tro vad mer man kan tänkas ha i gömmorna som någon är villig att betala för......en månad senare är jag 9000:- rikare och detta på grejer som bara legat och skräpat i flera herrans år och förmodligen i något anfall av städdille hamnat på soptippen annars.

I morgon bitti kommer det 6.5 ton tegel som på något sätt ska upp på mitt tak.....hugade kan ju ställa sig i kö......först ska ju det gamla ner men det känns något enklare av någon outgrundlig anledning.

Får väl inhandla öl och grillmat och bjuda in ett gäng icke höjdrädda.

 Always do what you are afraid to do.

Ralph Waldo Emerson (1803-1882)

1 kommentar:

  1. Ja du. Du kan då få till det... Härligt att du fick sålt så mycket. Fantastiskt!

    SvaraRadera