lördag 20 juni 2009

Newfoundland

Jag är ju i själ och hjärta en hundmänniska egentligen (säger han som har två katter) och har haft allsköns olika sorter, från små skottar till min favorit Newfoundland, varav jag har haft några stycken.
Anledningen till att jag inte har hund idag stavas "bortafrånhemmet11timmaromdagen" eller om man hellre vill det.......närvaroplikt på jobbet......man kanske skulle bli EU-parlamentariker??
Nåväl, slötittar på Blocket och naturligtvis finns det där en familj som vill omplacera ett stycke ur tjusig nuffe-hanne, kravet var att han skulle hamna på landet.....och där bor ju onekligen jag.

Så nu snurrar tankarna, hur lösa detta?
Grannen....som inom parentes är världens bästa, hämtar min tidning varje morgon, skottar och sandar etc, är ju också begåvad med hund.......bygga en stor hundgård tillsammans??

Förnuftsmässigt vet jag ju att det är en ganska omöjlig idé.....inte byggandet i sig, grannen skulle gilla den tanken....men att ha en hund instoppad i en hundgård.....oavsett storlek, en herrans massa timmar om dagen låter inte som ett särskilt roligt hundliv.

Så....återstår att lämna in en V-75 till i morgon, någon slags jackpot på en attans massa miljoner vilket är precis vad jag är i behov av.......trots mitt relativa motstånd mot detta mammons gissel.
Att kunna var hemma mest jämt skulle onekligen passa mig som handsken, kanske man skulle få något gjort......bakom tangentbordet eller så.

Högen med ved på gårdsplanen krymper......inte.......tvärtom växer den.......vilket är om inte meningen så i vart fall till fromma för mina kycklingar som ska få bo i vedbon.......efter diverse snickrande där.
Höns klarar ju av kylan, inte det, men nog är det trevligare för dem om de har det varmt och mysigt, visst?

En kompis påpekade på sin blogg att man bara kan ha en tupp i en hönsgård......nja....riktigt så är det ju inte, visst kan det uppstå ett visst palavrande och ett och annat fäktande men oftast löser de rangordningen och sen är det bra med det.
I värsta fall får man väl sära på de värsta kontrahenterna och skaffa den eller de emigrerande en hoper hönor så de håller sig lugna......hmmm....inser att detta kan bli större än jag tänkt mig från början.


The opposite of a correct statement is a false statement. But the opposite of profound truth may well be another profound truth. Nils Bohr

1 kommentar:

  1. Hoppas det löser sig med både ved, kycklingar och hund... (eventuell sådan). Håller med om att det inte blir kul för hunden om husse är borta hela dagarna. Tack och lov att du tänker på det.
    Har du tänkt på att när kyckling/en/-arna blivit tupp/-ar så blir du väckt innan du gått och lagt dig... Har själv erfarenhet av det. Mysigt ibland med en tupp som gal klockan 3 på morgonen. Men...
    Jag känner en som gillar att såga ved. För hand.
    Såpbubblan

    SvaraRadera