söndag 5 juli 2009

Semesterväder

"Vi hade iaf tur med vädret" önskar man ju att man kommer att kunna säga så småningom, hitintills, oaktat att min semester officiellt egentligen inte börjar förrän i morgon, måndag, har den ju inte börjat så där rysligt bra.....milt uttryckt!

Gick hem i fredags vid 15-snåret och vad kommer som på beställning ovanifrån....just det...regndroppar......inte för att det inte behövs...men ändå.
Just nu är det söndagkväll vid pass 22 och det är 11 grader varmt!!! På rätt sida + men väl kallt för en frusen själ som jag.

Andra kanske inte fullt så frusna men väl dystra själar gick på semester med ännu ett varsel hängande över sig, vårt företag varslade 320 man lagom till semestern pga av ett förlorat kontrakt de redan tyckt sig ha vunnit.

Ledningen tycker det är bra att vi skriver på offentliga platser om vårt företag och just denna missade order.......förutsatt att vi tycker på ett speciellt sätt......negativa kommentarer som att ledning klantat sig, borde insett det uppenbara eller inte lyckats klara hem några ordrar av betydelse alls de senaste tre-fyra åren......är inte väl sedda och (förtäckt hot) främjar inte deras/vårt arbete.

Man tar sig för pannan.
I min bok är det så att om man som chef/ledare inte kan ta kritik och vara ödmjuk i synnerhet i motgång kanske man har missuppfattat sitt kall här i världen och borde söka sig annorstädes......helst till en helt annan bransch?!

Lär inte bli en rolig höst får jag för mig.

Dock har jag bestämt mig för att förtränga dylika negativa saker under fem veckor......egentligen behövs det inte....det går som om av sig själv.......stämpla ut och min hjärna är någon helt annanstans.

Glor lite dumt på min jättehög av ved som onekligen ockuperar en stor del av min gårdsplan och undrar lite förstrött varför inte "changen" kapat upp den och staplat in den där den hör hemma.

"Changen" är ju som ni vet den där typen man lejt för att ta hand om allt tråkigt i ett hushåll såsom städa, tvätta, diska och varför inte hugga ved, så att vi vanliga dödliga latmaskar kan kampera bakom en god bok idisslande på diverse godsaker, alternativt bara vara lata!

Går fan inte att ha lejt folk........får nog göra det själv om det ska bli gjort.

Det där gröna...spenaten som en något äldre namne en gång benämnde det, växer minsann, i vart fall det där man inte vill ska växa, åtminstone inte just där det växer......sånt man planterar tarvar minsann oerhörda mängder vatten för att ens se levande ut......lagen om alltings djävlighet...eller vad?

Blir ett par ryck i en av mina djävulsmaskiner och ett par timmars svettande kom man ens ska kunna se ut på tomten här........undradr just hur fort moder natur skulle ta över om man inget gjorde?


Middle age is the awkward period when Father Time starts catching up with Mother Nature
Harold Coffin




5 kommentarer:

  1. "changen"?! Aldrig hört talas om. Men beskrivningen av "de trista" göromålen lät som det jobb fruar brukar/brukade utföra....? :-)

    SvaraRadera
  2. Bra rutet, tänkte på dig igår när jag besökte Brynge mm... kort besök i gamla Övik. Hoppas allt bra annars!
    Annelise

    SvaraRadera
  3. Just därför jag har en "chang", dock av det latare slaget.

    SvaraRadera
  4. ...så du har skaffat en fru då.:-)?

    SvaraRadera
  5. Inte vad jag vet iaf, å andra sidan lider jag ju av demens light.

    SvaraRadera