måndag 15 juni 2015

Sommaren är kort....eller har den ens börjat?


15/6-2015, klockan är 06:05 och det är 18,6 grader i köket och 5,6 grader ute, dessutom blåser det halv storm och med blåsten kommer det ett fint jordlager från den nysådda lägdan (åkern för er söder om Nolaskogs) som gränsar till min tomt.
Vem f*n stal sommaren?

Jo jag vet att jag bor inte så långt från polcirkeln, men det globala uppvärmningen då, var är den?

Eller.....den finns ju förstås, bara inte här och nu.

Mest frustration över att jag har semester snart och jag behöver sol och värme under de ynka veckorna för att palla en lång vinter med ett evinnerligt matande av en attans hungrig panna med tillräckligt med ved för att värma hus och själ.

Nåja, det blir säkert bättre vad det lider.

Uppenbarligen verkar inte småfåglarna bry sig nämnvärt om huruvida sommaren är sen eller inte för det är ett evigt byggande och pipande under mina nya takpannor, vilket är trevligt.

Med det nya taket följde något besynnerligt, ett anti-fågel nät, något plastskit man skulle installera för att man skulle “slippa” att fåglar byggde bon under pannorna!!

Fattar nada, varför skulle man vilja slippa det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar