tisdag 2 september 2008

Har du mage att.......

Varför blir gravida kvinnors putande magar snudd på allmän egendom?
Allsköns mer eller mindre suspekta typer som annars minsann aldrig skulle komma på tanken att ta på en annans kvinna får helt plötsligt väldigt svårt att låta bli.
Visst är det något visst med ett nytt spirande liv inuti en mage men det känns ju som om det borde vara upp till den blivande modern att bestämma om sin kropp.

En kvinna jag känner är begåvad med en sanslöst bizarr, snudd på morbid humor och helt underbar att ha som vän, hon var med om en rätt festlig grej mitt i allt elände.
I åttonde månaden dog hennes barn i magen men skulle ändå föda fram det på naturlig väg, några dagar innan sitter hon på ett café med en vännina då det kommer fram en vilt främmande man och undrar väldigt artigt om han skulle kunna få känna på hennes mage.
Jajamen säger min vän och hivar upp tröjan så han kan lägga örat på den för han ville ju höra och känna sparkarna.
Den sover nog säger mannen, för den rör sig inte alls.
Du, säger min vän, om den rör sig efter din handpåläggning så kommer påven att göra dig till Jesus eller nåt, för det här barnet har varit dött i två veckor.
Han försvann fortare än kvickt..........

Idag fick jag ett nytt epitet av en jag kallar för elvispen, uppviglare kallade hon mig, inte i ansiktet men på omvägar, riktigt varför eller på vilket sätt jag skulle uppvigla fick jag väl inte riktigt klart för mig men antagligen lär jag väl få reda på det också så småningom.
Något att se fram emot.

Jag har fått på min lott att lotsa en kille som ska arbetspröva på jobbet efter en olycka han var med om för en del år sedan, han såg ju lagom munter ut i början men tinade upp så småningom och innan dagen var slut tyckte han att det var länge sedan han haft så kul.
Klart positivt både för honom och oss andra som kanske inte alla dagar tycker att det är riktigt såå kul då........även om vi faktiskt skrattar både ofta och mycket.

Annat mindre kul är att min gamla Volvo håller på att ge upp och faller i princip i bitar så antingen får jag köra den på skroten, vilket väl de flesta jag känner tycker jag borde varit gjort för typ tre år sedan, eller ta mig i kragen och göra något radikalt.........som att byta ut en och annan pinal på den.
Låter dyrt hur man än vrider på det, så om någon har en nästan gratis ny bil som drar ingenting så hör gärna av er.

Woman was taken out of man; not out of his head to top him, nor out of his feet to be trampled underfoot; but out of his side to be equal to him, under his arm to be protected, and near his heart to be loved. Oscar Wilde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar