tisdag 6 januari 2009

Svammel

Märkligt väder vi har kan jag tycka........-21 grader ena dan och +2 och några cm snö dan efter, för att snabbt som attan bli kallt igen..........som gjort för influensa.

Jobb i morrn igen efter helgerna........skönt med en kortvecka, inte för att jag egentligen har så mycket emot att jobba.....inverkar bara lite menligt på min fritid.......ekonomiskt oberoende skulle man varit.......finns det en kurs månntro??

Jag läser ju en del tidningar och tidskrifter, både på nätet och annorstädes........i ortsbladet finns det få saker som upprör läsarna så mycket som hur det går eller snarare inte går för MODO, ett ishockeylag för er som inte vet.

Kommentarerna haglar och ska jag vara ärlig lämnar väl ganska ofta debattekniken en del i övrigt att önska.....visserligen sållar tidningen bort de värsta avarterna men idag fanns det 55 kommentarer om en artikel där MODO förlorat mot Timrå, plus 11 som var borttagna!!!

Annat som upprör är ju bristen på vägunderhåll.......finns ingen ände på den kritiken..........iofs befogad kan jag tycka...........men artiklar om att det dödas barn i Gaza av Israel (och vice versa) kommenteras överhuvudtaget inte alls.

Om det nu inte inkluderar en svensk medborgare som vill därifrån och ber om hjälp........."vad säger Bris och de sociala myndigheterna om att man tar med sig barn till ett krigsområde" var en kommentar............fast varför är jag förvånad?

"At the heart of racism is the religious assertion that God made a creative mistake when he brought some people into being" Friedrich Otto Hertz


"Led Zeppelin" anses ju av många som världens bästa rockband.......frågan är ju bara.....skrev de låtarna själva som de påstår (läs Jimmy Page)?? Kolla här.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar