torsdag 27 november 2008

Posten

Posten.......vad håller de egentligen på med?
Lägga ner sig själva eller vadå?

Jag beställde två saker på en större datorfirma söderut, betalade online och la till 199:- för att få sakerna hemkörda till dörren efter kl 17:00............hur svårt kan det vara kan man undra?
Med ett speciellt fraktnummer kan man så hålla koll hur transporten sker på nätet, kanonbra eller hur?
Visst paketet far med en rasande fart till någon omlastningsplats i Ånge, där far nu enligt uppgifterna man kan utläsa på nätet den ena prylen vidare mot mig medan den andra stannar kvar i Ånge!!

Idag kl 09:15 fanns så den ena prylen på min post (som ju naturligtvis numera är en affär........2,5 mil bort!!!), den andra ligger tydligen kvar i Ånge (tappat reslusten kanske?), varför kan man då fråga sig körs inte den pryl som faktiskt har kommit, ut till mig? Jag har trots allt betalat för att så ska ske.

Inte undra på att Posten går bra när man tar betalt för saker som man sen inte utför!

Eller är det en hämnd för att jag envisas med att lägga all reklam, jag uttryckligen avsagt mig men ändå får, i den gula brevlådan?
Hmm.....skulle inte förvåna mig ett dugg.


2 kommentarer:

  1. Ja o de stackarna som jobbar där är snarare slavar än anställda, så "bra" tas de om hand av arbetsledningen... :-(

    SvaraRadera
  2. Ja inte är då jag förvånad!

    SvaraRadera