måndag 1 december 2008

Läs det finstilta!

Fick ju se mig blåst på de 199 kronorna det skulle kosta att få mina paket hemkörda på kvällstid av posten, en lusläsning av det finstilta visade att detta icke gällde vi som har lantbrevbärning, för då minsann gällde den ordinarie postgången mellan 08:00-16:00, min brevbärare brukar dyka upp vid tvåsnåret!!!
Dessutom tar de inte betalt för att ta med sig paket om man ringer och säger att man vill ha det med brevbäraren!!
Så ett tips i all välmening......lusläs det finstilta innan ni pröjsar för någonting!

Ramlade ner en dm attans blöt snö i söndags förmiddag, barnbarnet som är paniskt rädd för det där vrålande monstret kallat snöslunga tyckte vi skulle handskotta.........meaning, jag skottar och hon häller snö där jag nyss har skottat!
Skjutsade hem den bedårande lilla varelsen och tog tag i saken sen istället.

Att vi på nytt skulle bli som barn är att begära för mycket. Men vi kan söka förhindra att våra barn blir som vi.
"Erich Kästner"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar