måndag 8 december 2008

Det ÄR rart med barn....

En veckas feber med tillhörande hosta och en näsa vars förmåga att i oanade mängder producera diverse onämnbara saker i vätskeform kan ju få den mest vältränade att mjukna.............mycket kan man beskylla mig för men vältränad tillhör inte den kategorin..........mao känner jag mig rätt slut som artist.

I min enfald tänkte jag ju masa min otränade kropp ur sängen i morse i akt och mening att faktiskt bege mig på jobbet.........därav bidde intet.......en natts mer eller mindre konstant hostande knäckte den lilla ingivelsen.

Järnpiller och plåtkaminer...tänker jag när jag väl vaknar.....måste ringa min bas.....hivar upp mig ur sängen......ner i hallen där den ena katten står med bena i kors vid ytterdörren......släpper ut henne.....var är nu den andra??.......snarkar på soffan......Kom nu slöfock.....säger jag och lyfter upp honom........vänta nu.......rösten som uttalade dessa ord var inte min........ur min mun kommer nu när jag försöker igen mest ett gutturalt läte.......alltså...Marianne Faitfull, Rod Stewart och Tom Waits släng er i väggen!!!!

Mailade honom istället!!

Positivism .........jag har ingen feber..........än.

Ett tips för miljömedvetna i Övik o H-sands området: www.rekolådan.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar