torsdag 26 november 2009

Ditt o datt.....mest datt

Hur less är jag på att vara sjuk nu då?
Hade väl gått an om man orkade ta tag i något....inte direkt så att det inte finns att göra här precis.....men en tripp till postlådan på ca 400 meter...låt vara attans uppför...får mig att undra om någon skrivit fel årtal i födelseattesten.
Å andra sidan känner jag 90+:are som minsann kutar omkring på fjällen som i farter tom Per Elofsson skulle ha problem att hänga med i...så ålder är måhända fel måttstock då.

Grannen har julpyntat i fönstren sedan en vecka tillbaks.....jo jag vet att det är först advent i helgen men ändå....min gräsmatta är minsann grönare än den brukar vara på sommaren...hur kul är det då att sätta upp julstjärnor och annat?
Dessutom regnar det mest jämt....någon påstod att om vi fått allt regn i snöform skulle vi haft över en meter snö nu....skulle iaf ha blivit lite ljusare.

Apropå ljus....jag var ju till min läkare häromdagen...hade tid kl 13...far genom stan och inser att här har man minsann tänt i alla lyktstolpar....verkar lite underligt i mina ögon då man på landsbygden istället släcker ner varannan stolpe för att spara och minsann aldrig har dem tända mitt på dagen.

Nåja det är mindre än en månad kvar innan det vänder och dagarna börjar att bli längre igen, 21/12 om jag inte minns fel.

Tänkte lägga in en youtube sak här men inte funkade det så det blir en länk till Spotify istället.....karln som spelar påstås vara född 1905 och inspelningen är från 2006 !!!
Homesick James

The church says the earth is flat, but I know that it is round, for I have seen the shadow on the moon, and I have more faith in a shadow than in the church.
Ferdinand Magellan (1480-1521)

4 kommentarer:

  1. å vad härligt det är att läsa dina inlägg!!! Tur att du orkar skriva dem i alla fall...
    Tråkigt höra att du fortfarande inte är helt återställd från influensan/förkylningen. Hoppas du blir bra snart!
    Håller med till 100% det du skriver om advent och tända gatlysen. Man säger på många håll att "vi vågar inte gå ut om det släcks ned". Men hallå, vill jag då säga. Var är allt folk på kvällarna? Jag är oftast ensam ute på mina kvällspromenader, trots bra belysning. Inte ens dagtid tycker jag det är någon större ansamling.
    Och vad gäller meningslös belysning kan man ju undra varför det är tänt längs elljusspåren nu, i ösregnet. Kanske några enstaka joggare är ute... men så många tror jag inte de är...
    Krya på dig!
    Såpbubblan f.d.

    SvaraRadera
  2. ..jo en sak till. Jag kunde inte lyssna på länken. Mozilla kunde inte hitta ????... vad det stod

    SvaraRadera
  3. KRYAAAAAAAAAAAAAAAA på dig kram /Heléne

    SvaraRadera
  4. Länken funkar iaf med min Mozilla, men det underlättar om man har Spotify...gratis om man ids att det är reklam där.

    SvaraRadera