torsdag 19 november 2009

Trynsjuka Telia??

Hmmm.... var ett tag sen sist ser jag.
För mycket jobb och en släng av flunsan......vänta nu....vi tar om det där....För mycket närvaro på jobbet menar jag ju.....är ju trots allt bara anställd.....dock med närvaroplikt.

Sjuk ja.....grissjukan?...hur vet man det?....borde strängt taget finnas en febertermometer där det står vad man lider av.....förutom feber då.

Hur som haver hoppade den på mig förra torsdagen....från fullt frisk (nåja) till sjuk på 20 minuter.....låg för ankar hela helgen men kände mig hyfsad på måndagen så jag knatade snällt iväg och avverkade en hoper timmar.....obra som attan kan jag meddela.

Har botaniserat i soffan ett par dar nu och hur kul är det på en skala....om man åtminstone kunde läsa men med feber i kroppen dansar bokstäverna omkring som om vore de apraka.

Sömn påstås ju vara den bästa medicinen.....fan tro't....om det är något jag gjort så är det sovit och inte blir jag bättre inte.

Slut på klagandet.

Spotify! Säga vad man vill om det men det finns onekligen en attans massa musik att välja på.....kör ju reklamvarianten så emellanåt kommer det ju någon hurtfrisk röst som säger något jag garanterat inte hör.....dock verkar det minska om man gör sig en spellista och kör den.

Ibland kan man bli förundrad.....jag har sagt upp ett Telia fasttelefonavtal med tillhörande bredband för tre månader sen.....precis....som man kunde förvänta sig kom det ju en räkning som sträckte sig in på nästa år.....så man svär en stund för sig själv och förbannar stora bolag etc.etc

Döm om min förvåning kommer det inte en ny räkning innan den gamla ska betalas som minsann förkunnar att de i sin nåd behagat ändra den till det exakta beloppet jag ska betala till den dag avtalet upphör.
Man tar sig för pannan.....har hänt med dem?.....
Nåja...bara att tacka och ta emot.

Ett tips dock till de som har Telia......ett par dagar tidigare ringde det någon donna och tyckte att jag nog borde få betala lite mindre för mitt abonnemang än jag gjorde....glömt hur mycket men det kan ju kvitta.....det går mao att förhandla om priset!?

"Vårt kapital som är i Väst, amorterade vare dina investeringar, tillkomme din profit, stige dina kurser på Wall Street, såsom ock i Europa. Giv oss i dag vår dagliga omsättning, förläng våra krediter så som vi ock göra dem oss skyldiga äro. Inled oss icke i konkurs utan fräls oss ifrån fackföreningarna, ty halva riket är ditt och makten och rikedomen i evighet. Mammon"

2 kommentarer:

  1. Hoppas du kryar på dig!
    ...men ursäkta en som inte riktigt förstår.. Menar du att du anser dig bara vara anställd? Dvs, du utför inte särskilt mycket jobb??? Eller?

    Och du lycka till med Telia.../E-ML

    SvaraRadera
  2. Man kanske inte ska läsa allt som står här så bokstavligt....får för mig att jag gör rätt för min lön och lite till...i sann Luthersk anda.

    SvaraRadera