lördag 22 oktober 2011

Ambulanser..........

Jaha....så har man för första gången i sitt liv ringt 112 och beställt en ambulans....åt sig själv!!
Hann vara hemma bra precis i ett dygn innan jag tuppade av första gången....märklig företeelse...det enda jag kommer ihåg är att jag glodde dumt på mina ben som darrade våldsamt där jag stod i köket innan det svartnade.
Jag hörde när huvudet slog in i skafferidörren men märkte det egentligen inte,
vaknar till och fattar nada....va fan gör jag på golvet?
Nåja...stapplar upp och tar mig mot soffan i vardagsrummet....hör ännu en besynnerlig duns och smäll när mitt huvud nu slår i golvet.
Vaknar upp och inser att jag inte kommer att kunna ta mig upp stående själv utan kryper till soffan och lyckas stjälpa ner kroppen i den.
Fumlar dumt efter mobilen och lyckas slå 112, efter en som det verkar evighet
svarar en röst....jag är väl inte alldeles tydlig men hinner tänka: varför fattar inte människan att jag behöver en ambulans??

Kommer så in på akuten och får i förebyggande syfte något som ska lösa upp en eventuell propp i lungan.....obra medicin om man har blödande magsår!!!!

Tog ett tag innan de konstaterade det och äckliga detaljer om det hoppar vi över....x antal blodpåsar senare mår jag ganska bra och en pump förser nu magen med medicin dygnet runt....blir nog ordning på det här också så småningom.

1 kommentar:

  1. Det där låter inget vidare. Hoppas du blir ok snart. Vad gäller ambulansfärden så var det liksom typiskt dig... men är det sant? /Såpbubblan f.d.

    SvaraRadera