söndag 16 oktober 2011

Sjukhus 1,2o3

Sjukhus är finurliga inrättningar, bra att ha när man behöver dem, sen kan man ju fundera över varför man måste, som jag, in på tre stycken olika sjukhus på tre dagar för samma åkomma.

Nåväl, det gav mig ju i.a.f. en liten inblick i skillnader mellan dem, så mycket man nu kan uppfatta på den korta tid jag var där, inte så lite nerdrogad understundom.

Själva sjukvården kan jag knappast klaga på någonstans, jag är helt enkelt för okunnig för det första och dessutom lever jag ju....bara en sån sak.

Men....Sundsvall får nog passa sig innan det händer en patient något, om det inte redan hänt??...

Grymt stressad personal, skitigt både högt och lågt, flugorna studsade fint i taket på hjärtintensiven.....krasst är jag inte förvånad att de har resistenta bakterier där som gör att patienter som jag som fraktas till Umeå blir isolerade bara för att ha satt sin fot på Sundsvalls sjukhus.
Sigbjörn Olofssons sparbeting märks kan man lugnt säga....och det är fan i mig inte till det positiva och det kommer att påverka patientsäkerheten negativt...allt annat vore ett under.

Umeå då? Kort och koncist....medtag egen mat....för det som serveras där är inte människovärdig föda....det i särklass sämsta jag ätit någonsin, någonstans!!

Måhända är jag en smula subjektiv när det gäller min egen stads sjukhus men faktum är att maten är superb och personalen genomgående trevligast och mest positiv....tack för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar