fredag 24 juli 2009

Hundliv

Det regnar inte......det häller ner och har så gjort sedan igår morse......det är säkert bra för någonting......min gräsmatta verkar iaf gilla det!!

Kattvakt är jag också.....till en mager stackare jag knappt ser överhuvudtaget.......hör däremot.....eländet har röstresurser vill jag lova......fattar inte vad hon vill när hon stämmer upp.....knappast gå ut i det här vädret, dessutom är det en innekatt som är steriliserad.

Någon som sett "Rasismens historia" som gått på någon SVT-kanal nyssens.......mycket intressant....hoppas innerligt de tänker reprisera den.....borde banne mig ingå i allmänbildningen.

Tänkte på en sak när jag läser ortsbladet........vad som kan engagera människor så till den milda grad är minsann inte alls det hur vi människor behandlar varandra utan hur vi behandlar djur!

Polisen i Sollefteå sköt häromsistens en hund som attackerade en polishund när de skulle anhålla en knarkare i hans hem.

Naturligtvis kallade tidningen hunden för kamphund, tydligen var det en Amstaff, jag har inga ideer om vad som är vad egentligen i det fallet men........det har uppenbarligen de som engagerar sig i insändare.

Djävlar i min låda vilket liv det blev.

Konklusionen borde ju krasst bli........inför körkort på att ha hund.....oavsett ras.


När en hund biter en man är det ingen nyhet eftersom det sker så ofta. Men om en hund biter en annan hund, då är det en nyhet. Frank. M. O´Brien

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar