lördag 18 juli 2009

Manlighetsriter

Hmm......någon tyckte att jag borde skriva mer i min blogg....OCH flytta den till ett annat ställe där man hittar mig.......??!!

Kanske, men bara kanske har han fler bloggar under en annan pseudonym någon annanstans??

Nåja....den här gunstige herrn ska ta sig en tur till Strömsund i morgon och inhandla sig ett stycke fordon........till.......finns ju annars tre stycken redan på gården....varav en går.....en är ett vinterprojekt och den tredje ska nog, efter diverse kärlek efterskänkas åt min snart 18-åriga son......han ska bara ta körkortet också.

Fordonet jag ska köpa är en gammal Duett i bruksskick, perfekt laståsna åt en hönsfarmare, visst?

Tanken var ju att ta med mig sonen, den äldsta, men inte attan hade han tid med det inte, han satt i en bil på väg till Åmål....av alla ställen....han skulle få oherrans bra betalt för att måla om ett hus av någon med betydligt fler slantar i fickan än hans far iaf.

Det är honom väl unt kan jag tycka ,så arbetslös han är.

Jag berättade för en kompis om synen på sex vissa av mina arbetskamrater har......typ sex är överskattat och sprit en gudadryck.
Hon blev en smula upprörd och hade svårt att ta det till sig........då kan jag bara be att få meddela att jag känner någon (av någon outgrundlig anledning är det också en kvinna) som bor i Norrbottens inland och berättar minsann exakt samma sak......karlarna vill inte ha sex, de super hellre med kompisarna......gärna i en bastu efter att ha jagat.....i skogen alltså!!

För en del år sedan var jag på besök i Malmberget......ännu en stad man håller på att flytta pga gruvdrift......och blev då bjuden att följa med på en slags invigningsrit för karlar.
Visst insåg jag att det handlade om sprit i kopiösa mängder men att det var så fullständigt bisarrt som det faktiskt var kunde jag aldrig föreställa mig.

Detta var mitt i vintern......kallt som själve f*n och dagsljus i någon timme bara, man skulle grensla en snömoped och fara ut på vidderna till ett gruvhål varav det finns oräkneliga där, in i hålet och hälla i sig det medhavda hembrända rävgiftet tills man blev så berusad att ens kroppsfunktioner slutade fungera.
Mao var vitsen att man skulle "skita ner sig"

Visst låter det kul??

Hade man nu gjort det så bevisade det att man var en riktig karl......uppenbarligen var jag inte det då eftersom jag vägrade i sten att följa med på en dylik expedition.


No one is more arrogant toward women, more aggressive or scornful, than the man who is anxious about his virility. Simone de Beauvoir

3 kommentarer:

  1. Så sant...igen! Kom av någon outgrundlig anledning att tänka på "Populärmusik från Vittula" där de super till i bastun och ser vem som kan sitta kvar längst m fl historier. Men, det finns kvinnoriter också....kanske ska skriva om det i min blogg någon vacker dag.

    SvaraRadera
  2. Ja tack skriv mer. Här! Inte med en annan pseudonym någon annanstans där man inte kan hitta dig...
    Vad gäller den där riten så undrar jag om det var typiskt "norrländsk rit". Hur ser den ut i t.ex. Skåne...??
    Om jag tolkar ditt inlägg rätt så har du hellre sex än super med kompisarna...:-)

    SvaraRadera
  3. Ungefär så ja....alkohol och sex är en värdelös kombination.
    /C

    SvaraRadera