fredag 31 juli 2009

Sommar och semester.....

Radion spelar Bengt Sändh's "Vals om sommaren", vilket i sig är en slags ironi då det i ortsbladet står att läsa att det i Juli månad bara varit sex regnfria dagar i mitt närområde!!!!!

För relativt många är ju det här den allra sista semesterdagen.......industrisemester ni vet.....jag tog ju för första gången på oändligt många år ut alla fem veckor på en gång så jag får minsann chansen att blöt en vecka till.

Dock har det ju varit kanonväder i två dagar och jag har reducerat min vedhög till nästan ingenting, iförd shorts har jag stått och kapat i gassande sol.......hur smart var det på en skala???

Kräftfärg (kokt vill säga) är inte klädsamt!

Nåja, synd att klaga på att det faktiskt har varit fint väder och inget ont som inte har något gott med sig.........bonnbrännan lär väl försvinna?

Annars har jag hunnit med att hjälpa en ung man att flytta till sin allra första lägenhet, att en etta med kök på 30 kvadrat kan te sig så stor för honom kan ju förklaras av att han huserat i ett studentrum som var mindre än min toalett.......och den är ingalunda särskilt stor, tvärtom.

Jag avundas minsann inte ungdomar idag som nyss gått ut gymnasiet och hamnar i arbetslöshet.......pengafrågan är väl en sak men just att känna sig som om man inget är värd och inte ens kan få minsta lilla jobb fast man ställer upp på det mesta måste ju tära enormt.

Det finns inga problembarn, bara problemföräldrar. Alexander Sutherland Neill




2 kommentarer:

  1. Härlig text! Jag fick ett gott skratt. Tack för det!
    Hoppas du inte bränner dig mer. För övrigt så har vi här i Luleå haft en relativt bra sommar tycker jag. F.d. Såpbubblan

    SvaraRadera
  2. Jo en sak till vad gäller din text. Den var inte bara underhållande att läsa utan även sorglig med tanke på slutet. För visst är det så att det måste vara hemskt att inte behövas i dagens samhälle. Jag önskar den unge mannen all lycka i fortsättningen.
    Såpbubblan f.d.

    SvaraRadera