söndag 16 augusti 2009

Bilväder......eller??

Har man som jag inte en utan tre gamla bilar och en attans tunn plånbok nödgas man emellanåt meka själv.......och med ett renoveringsobjekt ockuperande garaget så är det "blå hallen" som gäller.
Så.......ett stycke svart och ful men funktionabel 142:a behöver en check av bromsarna inför besiktning på onsdag.......hissar upp farkosten meddelst en domkraft och något rädd om träskallen som jag är placerar jag två pallbockar under den och börjar......solen skiner och hönsen undrar om en skruvmejsel kan tänkas gå att äta.
Plockar bort bromsbelägg som sett bättre dagar och låter det hela bero tills på måndag, tänker jag, då nya ska inhandlas.
Vaknar söndag morgon av att det regnar......eller snarare som vanligare denna sommar, det öser ner.......efter diverse mornande går jag så ut till snickarbon för att pyssla med ett och annat och passerar volvon som nu står på näsan i gruset!!!!
Av pallbockarna syntes i princip ingenting.......marken är så vattenmättad att det helt sonika sjunkit ner totalt.......hmm.......gör om gör rätt........det SKA vara en plankstump under dem.
Efter diverse micklande står den nu som den ska, jag blev inte bara blöt utan fullständigt dränkt.....så förhoppningsvis har jag lärt mig något.

Chauffören är den farligaste delen av en bil.
Leo Campion

1 kommentar:

  1. Du skriver bara så bra! Vilken komik! Vilket ordförråd! Vilka härliga bilder du ger! Tack!
    E-ML

    SvaraRadera