onsdag 5 augusti 2009

Gotländska.........höns??

Massor av människor verkar ha oändligt mycket att säga om Marianne Samuelsson's (Gotlands landshövding, fd.) göranden och låtanden .......rätt eller fel........nu har ju människan fått sparken och som så vanligt i dessa sammanhang fått sig en reträttpost i regeringskansliet med bibehållen lön!!

Ställ henne sist i arbetslöshetskön och låt den som står först ta över efter henne istället vettja.....känns ju inte direkt som om det kan bli sämre resultat.

Från min horisont verkar det som om korruptionen i det här landet ökar, oavsett partifärg eller annat.......den förbannade girigheten verkar inte ha några som helst gränser......när ska någon politiker våga ta tag i detta???

Sicken tur att man inte har sådana problem.......jag brottas med huruvida jag ska låta mina höns faktiskt gå fria eller om jag ska stänga in dem bakom ett stängsel.......grannens katt verkar tycka att dessa "farliga" varelser helst borde låsas in.......han blev en smula för närgången i sin nyfikenhet och fick erfara att näbbar ingalunda är att leka med.


Många politiker är inte ens i stånd att se den sand de sticker huvudet i. Jawaharlal Nehru

2 kommentarer:

  1. har du inte en hök i närheten ...mår de ju gott ute... utan stängsel....!!

    SvaraRadera
  2. Ska man vara rädd för alla djur som ev kan ta dem så finge de ju vara inlåsta.....mera en fråga om grannens trädgård...för tids nog hittar de väl dit också.

    SvaraRadera