måndag 10 augusti 2009

Semester.......katt??

Jaha, så var det slut på den semestern och första arbetsdagen avklarad.......var tog de fem veckorna vägen kan man ju undra??
Nåja, i sann Luthersk anda är det väl bara att gno på då.......räkningarna lär ju knappast betala sig själva.......och att vinna pengar verkar ju inte heller bidra till lycka kolla här.

Vet inte om jag sagt det men jag är kattvakt......ett stycke kastrerad honkatt, skygg som få och attans magerlagd......dock med röstresurser......eländet har skrikit sen hon kom hit, fattade nada.

Tills hon rymde, bröt sig ut genom ett fönster som stod ytterst lite på glänt......jo tjena kastrerad....traktens hankatter flockas nu runt den pilska lilla fröken och att få in henne är ju bara att glömma.
Så när den lilla damen fått sitt lystmäte lär väl ägaren så småningom märka att nativiteten i grannskapet burit frukt kan jag tänka.

Nåja, nog tänker jag det ordnar sig.

Som sagt, jobb fanns det gott om för min del.......förra veckan hade 6 man ägnat veckan åt att förse mig med så mycket jobb att min arbetsplats mest liknade ett katastrofområde......men varför klaga.....jag är inte så nogräknad.....kan plocka nötter hela dagarna om så vill....så länge någon betalar mig en rimlig summa slantar för besväret.

Det som stör min sinnesfrid en smula är dock att jag inte hade det minsta problem med att komma ihåg alla lösenord till datorn.....vet inte riktigt hur jag ska tolka detta fenomen....känns ju inte som om det är det viktigaste i världen att komma ihåg.

Annat man kan reta sig på är vädret......strålande solsken hela dagen ända tills lilla jag kommer hem.....kliver ur min nyss inhandlade eminenta Duett då det börjar mullra i horisonten.
Äh...det där kommer inte hit tänker jag, ska bara äta så ska te-silen till ljuddämpare bytas ut på bilen.......garaget är ju ockuperat så det är "blå hallen" som gäller.
Skyfall.....är bara förnamnet........så jag får väl brumma på ett tag till då.

När man som jag passerat de femtio infinner sig ett slags lugn i själen.......jäkt är av ondo och man inser att fler människor borde skaffa sig en bil av äldre sort, för hur gärna man än vill går det inte att transportera rumpan särskilt fort i dessa tingestar eller prata i telefon i dem......attans rogivande faktiskt.
Visst väghållning och komfort var väl knappast uppfunnit då denna skapelse såg dagens ljus och när obligatoriska krocktester infördes tvingades de lägga ner tillverkningen, dessutom tangerar väl bullernivån någon slags skadlig gräns.......men om man betänker att försäkringen kostar 28 kr i månaden, skatten är noll så borde man ha råd med en hyfsad stereo......och ljud man gillar är ju inte lika skadliga.

Dessutom får man många leenden längs vägen när man kommer........händer knappast i en Ford Focus.......hur mycket etanol man än tankar den med!!

Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man. Paul Gray



1 kommentar:

  1. hahaha såå sant sa hon med gröna forden!!

    SvaraRadera