onsdag 30 december 2009

Årets sista arbetsdag........

Årets sista arbetsdag började rätt bra, skuttar glatt ur sängen, skrämmer slag på kissen som sitter i fönstret så hon välter en blomkruka när hon hoppar ner och far iväg som hin håle jagade henne.
Inte alldeles fel faktiskt eftersom jag tänkte be henne och de tre andra att gå ut en stund innan jag far.....blir så fullt i kattlådan annars som egentligen är till för den minsta.
Tar en stund att hitta allihop men till slut så är all ute i den 21 gradiga kylan.
Dj****r...glömt sätta i motorvärmarsladden, nåja en timme räcker väl.....vattna och mata hönsen, en av dem ligger pall på äggen och vägrar flytta sig...nåja.
Sätter mig så småningom i min eminenta Duett som lugnt förklarar för mig att hon alls inte tänker skjutsa mig på jobbet idag utan tycker jag kan sköta det från min telefon istället.
Påstår att jag misskött hennes batteri.....hmm...tusan vet om hon inte har rätt.

Så...in igen då och ringer en oherrans massa samtal och får en del.....tar helt slut på eftermiddagen...undrar vad det beror på så här sista dagen innan nyår??

Läser i bladet att snöröjningen har ett miljonunderskott och att han som sköter budgeten tycker att det är som att spela på lotto att få till den.......man tar sig för pannan.....sök jobb på Svenska Spel då !!!!!

De som kan - gör. De som inte kan - lär ut. De som inte kan lära ut - administrerar. Eddie Cantor (1892-1964)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar