söndag 27 december 2009

Kiss och snö och sånt........

Knappt är julen överstökad och folk ska hemåt förrän snökaoset börjar....igen kanske bäst tillägga....hinner bara sätta på radion när den förkunnar att det minsann står en långtradare fast i Skulebackarna någonstans och blockerar hela norrgående E4:a....vem är förvånad???

Uppe med tuppen eller rättare sagt sonens 14 veckor gamla siberian husky tik han dumpade här för något partaj han ämnade bevista.....öppnar dörren och yrvädret far ut i nästan 3 dm fluffig snö som ramlat ner under natten.
Överlycklig plöjer damen runt som en mullvad och skuttar glatt efter de stora snöflingorna för att fånga dem.
Kommer efter ca 20 minuter på att hon är attans hungrig och ilar till ytterdörren glatt skällande......att vänta på att maten ska svälla är för mycket för lillfröken så vi jagar kisse en stund istället.

Oj, jag glömde visst kissa när jag var ute, nåja trasmattor suger upp rätt mycket kiss, hoppas ingen såg mig.

Det går åt x antal strumpor kan jag meddela.

1 kommentar:

  1. visst är dom för söta dom små liven...är ju ett tag sen min var i den åldern...fast ska sägas att ibland får man påminna om meningen med rastningen...

    gott nytt//H

    SvaraRadera