tisdag 8 december 2009

Nykter katt

Märkligt hur det kan bli....tycker inte det var länge sedan jag här sa att jag nog trodde att en av mina katter emigrerat till sin himmel.....ack så fel man kan ha.
Ringde en kvinna i grannbyn 4 km bort och meddelade att den sedan i våras försvunna kissen minsann kommit och knackat på och ville ha sig lite mat och kärlek....eftersom han då är märkt så var det ju bara att slå mig en pling efter koll hos djurskyddet.
Vuxit hade han gjort och allt annat än svältfödd....snudd på tjock så han har säkert bara träffat på trevliga människor alternativt lärt sig jaga rådjur.
De andra två kissarna som bor här var ju måttligt imponerade förstås men insåg ganska snabbt att han var from som ett lamm och mycket kelen.....fast särskilt förtjust i att dela maten är han inte.

Stod i gårdagens blad att polisen skulle göra en raid och kolla nykterheten hos bilisterna, kom jag ihåg det eller??
Inte så att jag halsade en pava vin och satte mig bakom ratten men fastnade i en kontroll gjorde jag och hade jag bältet på ??
Nä, just det....skyllde lite dumt på att jag vanligtvis rattar omkring i en makalöst eminent Duett där man minsann inte alls det behöver dylika tingestar så jag slapp böter ....hör och häpna.
En bidragande faktor i sammanhanget kan ju var att det hällregnade och den stackars polisen såg ut som en dränkt katt...påpekade naturligtvis det faktumet samt att jag tyckte oerhört synd om honom.

Annars tycker jag att det är bra att de kollar just nykterheten.....påstås ju att var tionde bilist man möter är påverkad av någonting.....och då pratar vi inte kärlek!!

Män dör ständigt med stövlarna på, nu med den ena på gaspedalen. Otto Ludwig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar