tisdag 23 februari 2010

Kall, kallare, kallast...

Var är den globala uppvärmningen??
Inte i min lilla vrå av världen i alla fall och att döma av de feta rubrikerna på löpen inte ens i Sverige....är vi förskonade månntro.....eller rättare sagt...varför får inte vi vara med?
Hemma igår i migrän....vi skippar alla detaljer om det.
Så...07:00 skulle jag sitta i en tandläkarstol och få mig en spruta eller två för att sen borras upp....eller ned, vad vet jag.....av detta bidde intet.
Brummade iväg sakta och försiktigt....det var snubblande nära -30 grader på min termometer vilket brukar betyda betydligt kallare bara någon kilometer bort....trögt som attan var allt i bilen och värme....njäe, kan man knappast kalla det.
Efter 17 kilometer fryser bilen ihop....eller det gör den ju inte då men värmepaketet i alla fall, blåser alltså minst -30 gradig luft in i bilen....hmmm....vänder och far hem igen....luktar uppriktigt sagt f*n i bilen men det sitter en 45 år gammal B18 i den så den tar mig hem på gården om än våldsamt rykande.

Jag däremot kom mig knappt ut ur den, fullständigt bottenfrusen stapplar jag in i köket där det fortfarande glöder i vedspisen, tar en stol och kör in fötterna i ugnen och lägger händerna ovanpå spisen.
En katt ser buttert på mig, han ligger nämligen så nära spisen man överhuvudtaget bara kan och väntar antagligen på att få komma in i den nedre ugnen där han brukar ligga om det bara går.

Ringer tandläkaren som tycker att det är ursäktligt att inte komma idag....tack för det....min bas är däremot lite bekymrad.....hon har kort om folk och det går hem en hoper uppsagda på fredag....nåja det är ju trots allt bara järnskrot vi pysslar med och det lär finnas kvar i morgon också.

Tänkte låna grannens garage för att tina upp min bottenfrusna bil...tji fick jag...där var det fullt med allehanda attiraljer då de renoverar köket...återstår mitt eget....där det står en annan bil och skäms....får väl putta ut den då.

Egentligen är det den jag ska köra omkring med vintertid men den behövde mer kärlek än jag trodde och min plånbok förmådde just nu, men tids nog så....har beställt en hel låda kärleksfyllda prylar åt den.

Så nu har jag inte tid med det här tramsandet längre...ut i kylan....som visserligen är vacker nu när solen kommer fram....men.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar