onsdag 3 februari 2010

Metafor

Läste någonstans igår, tror jag det var, att det är nu som det spirar långt ner i den kalla jorden för det som komma ska den dag då det förhoppningsvis inte är -20.
Visst ger det ändå lite hopp om framtiden och att det blir varmare och ljusare så småningom?
Fick iaf mig att leta reda på en frökatalog....ska nu bara ta mig i kragen och skicka efter ett som annat.....ett litet frö är redan sått och riktigt vad det blir av det vet jag inte.....förhoppningsvis något vackert.

Såg Män som hatar kvinnor på DVD igår som jag fått låna av en god vän, några stora förhoppningar på den hade jag inte utan kom på mig själv med att leta fel i början, dessutom brukar jag inte gilla filmerna när jag läst böckerna.
Men den var ju riktigt bra om man slutade tänka på dem.

Har jag inget bättre för mig ska jag plöja tvåan ikväll.....trean går nämligen fortfarande på bio i stan och det är kanske dags att man bevistar en sån, det var ett tag sen, milt uttryckt.

1 kommentar:

  1. Bio vad är det? Jo nu kommer jag ihåg...dom visar film...var faktiskt o såg en för ex antal år sedan..början eller mitten på 90 talet om jag inte minns fel...
    ha en trevlig filmkväll*L*

    SvaraRadera