söndag 28 februari 2010

Snö.....

Vaknar vid nio och kommer ner i köket, kollar ut och det är ljust och fint och snöar inte för första gången i helgen....ja men vad bra då kan man få bort det som kommit sen igår mitt på dan, ligger så där en 2 dm på bron.
Ska bara fixa lite kaffe och morna till mig, nu en timme senare vräker det ner igen, grannarna som minsann är duktiga skottar tak och allt möjligt....de är en smula mindre trötta på morgnarna än mig.
Märklig vinter det här, är det inte svinkallt så nog snöar det och som omväxling emellanåt bägge delar samtidigt.

Nåja hellre snö än ishalka....i synnerhet med tanke på vad slags farkost jag ska frakta rumpan i ett tag.

Pratade annars med en sällsynt trevlig människa ifrån söderns nejder i går och så vitt jag kommer ihåg nämndes inte vädret en enda gång.....vinterns annars i särklass populäraste ämne.

Nåja, det är väl bara att fatta ett bastant tag i skoveln och få undan eländet, tur det inte är blötsnö iaf.

http://www.livet.se/ord/liknande/se_110194

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar