fredag 12 februari 2010

Självömkan.....

Tandvärk....hur kul är det på en skala?
Inget man önskar sin värsta fiende ens....om man nu hade en.
Jag har egentligen aldrig haft det förut men sedan det här nya skiten de ersatt amalgamet med introducerades verkar mina tänder ha gett upp, varenda lagning de bytt ut har resulterat i att tanden spricker och en bit far bort.
Eller som nu sist hela tanden sprack mitt itu....typ dan efter!!
Det var ett tag sen och jag har inte alls haft ont av det konstigt nog.....och till tandläkaren går man ju knappast frivilligt om resultatet är, förutom en väldigt tom plånbok, att tänderna spricker.
Min vanliga tandläkare verkade inte speciellt intresserad, vilket jag kan förstå, hennes fel att jag har ont ju så det blir en annan denna gång.
Själva värken har gett sig mer eller mindre, tror den dog eländet, eller så luras den bara, tur att det finns alvedon.....fan vet hur många sådana jag har stoppat i mig.

Nåja, det löser sig......klarblå himmel och solen lyser grant och det står plusgrader på min termometer....den som befinner sig på solsidan alltså, råkade kolla på den andra och då är det minsann -12.
Fast det känns lite som om det kvittar, sol gör en glad, i varje fall i min värld, i de delar av världen där skugga är en bristvara är de måhända inte fullt lika glada.

Apropå olika världar så kom jag osökt att tänka på en sak när jag såg att Bill Clinton opererats igen för sin hjärtåkomma......"i världens största demokrati" och ett av världens rikaste länder dog min kompis för att hon inte hade råd med en sjukförsäkring och därmed medicinen hon behövde. Hon bodde i samma stad som Clinton är född i, Hot Springs, Arkansas. Tänkte länka till en rätt frän sida därifrån, men tji fick jag....kommer kanske sen.

OS...ska man ens nämna det?
Fascinerad iaf av deras engagemang att försöka få till lite farbar snö i sina backar, att forsla all denna snö på lastbil låter allt annat än billigt.....undrar om Haitierna tänker kolla på när de susar ner för backen sen???


Om du är neutral i en sitaution av orättvisa, har du valt förtryckarens sida. Om en elefant har foten på en mus svans och du säger att du är neutral, så kommer inte musen att uppskatta din neutralitet Desmond Tutu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar