torsdag 7 augusti 2008

OS, vänlighet och valar

Alltså någon mer än jag som är lätt förvirrad här?
OS invigs på fredag men redan igår började damerna och idag herrarna att spela fotboll, hur kan det ha sig?
För-OS brukar väl vara året innan?
Tjuvstarter är väl inget man uppmuntrar inom sportens värld eller har jag missat något?
SVT reklamerar för att de minsann sänder 700 timmar från OS…………700 timmar???????
Det är exakt 29,17 dygn………hur länge håller det egentligen på?

Fast det finns minsann andra som tjuvstartar också, EON var vänlig nog att skicka ut en varning om att det så småningom kommer att komma en räkning till mig, vadan detta kan man undra, sponsrar de posten eller vadå?

Nåja annars började dagen synnerligen bra, grannen hade hämtat min tidning åt mig, lovvärt initiativ på min ära, fortsätt gärna så.
Man blir glad av sånt och det fick mig att fundera på hur enkelt det egentligen är att glädja våra medmänniskor, en vänlig gest, ett leende eller som häromsistens när jag var på ett etablissemang och en av de anställda var osedvanligt trevlig och hade känsla för service……till skillnad från ägaren!
Synnerligen trevligt, synd bara att hon antagligen jobbade på fel ställe för att till fullo bli uppskattad för sina förtjänster.

En panikutryckning till min lokala mack på förmiddagen för inköp av såna livsnödvändigheter som cigg resulterade i att också jag fick visa mig från min bättre sida.
Regnet skvalar ner och inne på macken står det en äldre farbror och ser lite bekymrad ut, han har lämnat in sin bil och har tänkt sig att gå de fyra kilometrarna hem vilket han minsann såg ut att kunna………men som sagt det regnade…….mycket.
Så jag tog farbrorn i min bil och skjutsade hem honom fast jag ingalunda skulle åt det hållet.
Dagens goda gärning då kanske.
Jag tror på att vänlighet föder vänlighet, ger man ett leende så får man oftast ett tillbaka, rätt enkelt va?

”Whales weep not”

They say the sea is cold, but the sea contains
the hottest blood of all………………

D.H.Lawrence

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar