måndag 25 augusti 2008

Relativt

Allt är relativt…..Glocalnets bredband på 8mB (som är max där jag bor pga Telia……igen!) visade sig vara 0,5mB efter ett TP-test, tyckte väl det gick söligt om än fortare än modemet!
Supporten har stängt efter 18 på helger………varför är jag förvånad?

Mer relativt, gav mina vänner (??) getingarna ett erbjudande de inte kunde neka till så de flyttade……..vart kan man undra, men ett tag verkade min skorsten som ett bra alternativ…….tills jag snabbt som ögat fick fyr i pannan och jagade iväg eventuella spanare.

Det sägs att katter lär ska ha två hem, de som får gå ut vill säga, min Ida har garanterat det för nu är hon pyts väck igen, ifjol somras försvann hon i sex veckor, gillade väl inte maten eller nåt vad vet jag.
Jag har ju delad vårdnad om henne med en dam i vårt västra broderland…….hmm……hon kanske har emigrerat?
Liftat med någon?

OS är slut, tack och lov, blev dock fascinerad av sporten Taekwondo som var ungefär det löjligaste jag sett på år och dar, två människor iförda någon slags rymddräkt står och studsar framför varandra för att hitta en lucka att sparka den andra medvetslös med en spark åt huvudet.
Iofs var den enda jag såg som faktiskt fick sig en spark en svensk domare som tydligen genom lottdragning utsett ”fel” gubbe som vinnare!!
Han som förlorade blev så förbannad att han sparkade ner den stackars domaren, lysande reklam för kampsporter!!
Tänk er att komma hem och skryta med ett OS-guld man vunnit genom lottdragning, snacka om prestation.

Om det inte vore för det faktum att teven och kylskåpet vanligtvis står så långt ifrån varandra skulle en del av oss inte få någon motion över huvud taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar