söndag 20 juli 2008

Jag är kär i internet

Så sa jag till en vän idag och jag menar det verkligen (trots modem, djävla Glocalnet) för det ger mig tillbaka tron på mänskligheten som allehanda nyhetsprogram gör sitt allra bästa för att förstöra genom att fullständigt frossa i människor som gör andra illa.
Finns det verkligen inte glada nyheter?
Googlade på love poems idag, fattar ni hur mycket vackert folk och jag menar vanliga människor skriver?
Allt är måhända inte stöpt i formar och mallar som passar in i etablissemangets ramar men vadå, alla är inte världsmästare på att skriva och det är ju inte heller det som är vitsen.
Vitsen är att man kan glädja någon med fina ord, förmedla känslor med dem och sprida dem så att andra kan läsa och låta sig inspireras.
Samma är det om man letar musik, olaglig nedladdning vem fan behöver det?
Det finns miljoner och åter miljoner låtar för alla, helt gratis och väldigt lagligt att ladda ner, folk som vill höras ger bort det, visst i någon förhoppning om att kanske bli kända men so what?
Ni ska veta att det finns hundrafallt med bättre musik som aldrig är utgivit än det som är det.
Internet är fantastiskt om man bara utnyttjar det på rätt sätt, skippa de här stora sajterna med reklam så man baxnar (och med modem fullständigt omöjliga) och leta istället på andra ställen ska ni få se.
Det finns människor som lägger ner själ och hjärta i sina sidor och delar med sig av sina visdomsord, låtar och allt annat ni kan drömma om.
Har man ett underfundigt fel på sin bil som verkstaden påstår kostar skjortan, gå ut och kolla på nätet först, finns communities om allt där man kan få svar på det mesta och det kostar ingenting utom lite tid och helst feedback.
Källkritik……Internet må vara fantastiskt men ta inget för givet, kolla gärna två gånger, särskilt alla mejl man får som vill att man skriver under på den ena mer befängda historien än den andra.
I regel är det antingen gammalt som gatan eller bluff och i värsta fall ett sätt att samla in giltiga mejladresser.
Sunt bondförnuft behövs alltså.
Jag handlar skivor rätt ofta från andra sida Atlanten, billigt som attan och aldrig några som helst bekymmer med att handla med kort………ledsen svenska företag som handlar med skivor och annat, er prissättning lämnar en del i övrigt att önska och leveranstiderna????
Ett skämt!!!
Jag har fått hem skivor på två dagar från landet i väster!!
Och fått vänta i evigheter från Sverige!

Det här bloggandet är ju en märklig företeelse, finns ju överallt och det är ju kanon, men varför gnälls det så mycket?
Kan man inte nyansera sitt skrivande lite iaf.
Jag lovar att försöka skriva så positivt det bara går………efter min förmåga, naturligtvis kommer jag också att gnälla över reklam, taskig service hos vissa bredbandsbolag!!! Och annat men det finns positiva saker också här i världen.
Jag får för mig att man tom skulle kunna starta en gratistidning med bara positiva nyheter, se där en idé ni får gratis, skulle gissa att många är hjärtinnerligt trötta på eländes rapportering som man matas med ideligen vare sig man vill det eller ej.


En gråtlåt: Too Late av Fisher finns på ”upper&downers” cd2
Vill man behålla den sinnesstämmningen tar man hela cd2………….djävligt bra musik, ursäkta franskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar