lördag 19 juli 2008

NIX

Jag har bytt telefonnummer (se under Glocalnet) vilket några har upptäckt och ringt min mobil och undrat vad jag pysslar med och vart jag har flyttat, alltså jag har ju flyttat för ca ett år sen men av olika anledningar vi kan ta en annan gång inte bytt nummer förrän nu.
Detta har nu också telefonförsäljarligan upptäckt, hade ju Nix på det gamla numret och det funkar ju hur bra som helst, give or take one or two, men inte tänkt så långt än med det nya numret.
Jisses amalia säger bara jag, erbjuds allt från gratis (!!!??) kalsonger till strumpor för äldre, hmmm……och någon ville sälja polisens årskrönika någonting, fattade nada.

I min bok är ett nej en fingervisning om att jag inte är intresserad men somliga försäljare verkar inte ha öron för det ordet, visst finns de som respekterar det och vänligt och snällt tackar för sig men de andra…….?

Kalsong fian gav sig fan i mig inte ur jag än försökte, hon babblade så infernaliskt att jag trodde öronen skulle ramla av, tror hon pratade på inandning människan…….ingår kanske i kursen hon påstod sig gått………tala oavbrutet i fem minuter utan att andas.
Ta en kurs i djupdykning sa jag åt henne när hon andades till slut.
Kontentan var i alla fall att jag måste vara fullständigt dum i huvudet som inte begrep mitt eget bästa, gratis, vem är så dum att man säger nej till det?
Ok, sa jag, erkänner utan omsvep jag är dummare än tåget men skit i det du, jag vill inga kalsonger ha!!!
Då slänger människan luren i örat på mig utan att ens säga adjö……….undrar jag hur hennes provisionslön ser ut?

Ett tips till er som ännu inte anslutit er till Nix och drabbas av en försäljare, så fort ni hör att det är en sån, låtsas som om telefonen slutat fungera och ni ingenting hör av vad människan säger, säg typ Hallå, djävla telefon, hörru vi måste skaffa en ny, nu hörs det ingenting igen i det här skräpet.
Jag kan lova att de lägger på fort, de har som sagt provisionsbaserad lön.

Är ju lite allergisk mot reklam och tycker att det mest skadar miljön, inte minst min, och därför sitter det en STOR skylt på min brevlåda om att jag ingen vill ha.
Funkade bar efter ett tag med den ordinarie brevbäraren men så blir ju hon sjuk emellanåt eller för den delen vill ha sin semester vilket ju iaf inte jag missunnar henne.
Då kommer det någon vikarie och reklam i massor!!!
Så här gjorde jag, snokade reda på telefonnumret till postmästaren, en rasande trevlig kvinna, frågade henne käckt vart jag skulle stoppa feladresserad post……..jamen stoppa du den i den gula brevlådan så löser det sig.
Tackar, tackar sa jag och marscherade raskt dit och tömde veckans skörd av reklam i den.

Tog ju någon dag innan hon ringde och undrade om det var jag som saboterade postgången för dem.
Nja, du sa ju att jag skulle stoppa den dit svarade jag lite fånigt, jag har inte beställt den där reklamen alltså är den feladresserad.
Ja men det begriper du väl att du inte kan stoppa den dit?
Nä det förstår jag inte alls……..hädanefter hamnar all reklam som kommer i min brevlåda i eran gula, att ni anställer icke läskunniga vikarier ska väl för tusan inte jag behöva lida för.

Sist det hände är väl någon vecka sen eller två, 1,2 kg vägde eländet, åkte raka vägen ner i den gula när jag passerade den.
Så nu vet ni det, får ni reklam fast ni har en lapp på er låda om att ni ingen vill ha, stoppa bara tillbaks den dit den hör hemma, i den gula alltså, så slutar det snart, jag lovar.


Kul att läsa: Hjälp jag heter Zbigniew.........av Zbigniew Kuklarz
Mer kul att läsa: Jennifer Staten.........av Max Barry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar